Sommar på Mullsjö folkhögskola

Sommar, sol och många härliga gäster. Kreativitet och skapande, möten med nya människor, många skratt, viss frustration och väldigt, väldigt härligt!

Under sommaren har totalt 16 olika kurser pågått och dessutom har precis ett fäktarläger avslutats.
Här har hattar och silversmycken tillverkats. Konst i mosaik har skapats. I keramikverkstaden har det drejats. Det har designats mönster, experimenterats med bokstäver och akvarell samt tryckts på tyger. Modeller har avbildats både på papper och i lera. Texter har skrivits, fotoböcker skapats, naturen har fotograferats och några har lärt sig att gjuta i betong. Vi har njutit av kaffet ute i solen, utflyktsmål har besökts och många svalkande dopp har tagits i sjön precis nedanför skolan.

Vi säger TACK till alla kursledare och kursdeltagare som har gästat oss dessa veckor!

Nu är det inte många dagar kvar innan läsåret 2024-25 drar igång. På onsdag den 21 augusti välkomnar vi våra nya deltagare. Vi ser verkligen fram emot att skolan åter kommer fyllas med nya härliga människor! Varmt välkommen!