”Roligt, fritt och livgivande”

Vi fortsätter nu vår lilla serie av korta, enkla möten med några av de personer som går eller har gått våra utbildningar på Mullsjö folkhögskola.
Först ut var Mario som gick Allmän linje, därefter Lina på Fotoskolan och här har vi Alice…

Namn: Alice

Ålder: 25

Klass/Inriktning: Bildskolan

Kommer ifrån: En himla liten by i södra Dalarna

Sysslat med tidigare: Har läst på distans vid lite olika universitet & högskolor och är nästintill färdig beteendevetare. Även jobbat lite inom vården och som kommunikatör/illustratör/föreläsare åt en förening.

Framtida planer: Göra klart högskoleutbildningen och kasta mig ut i arbetslösheten med penslarna och målarduken i ett fast grepp.

Det viktigaste Mullsjö har gett mig: Det har varit en plats att landa på. Mullsjö är inte bara en plats som förbereder dig för jobb eller konsthögskola, här går det också att bara skapa för att det är roligt, fritt och livgivande. Det har varit superviktigt för mig att inte behöva prestera så himla mycket och att ha en så himla bra klass att träffa varje dag.