Mullsjö folkhögskola 75 år

Allt började i oktober 1949 på Kortebo gård utanför Jönköping. Ett år senare flyttade skolan till Mullsjö och där gjordes en ”nystart” i den nyförvärvade pensionatsfastigheten Johannesborg. Med rektorsparet Bernhard och Gun Toftgård i spetsen grundades Mullsjö folkhögskola och rektorsparets önskan var att fostra ungdomar, genom att erbjuda utbildning i en god miljö och fin gemenskap.

Mycket har hänt under dessa 75 år! Otroligt många människor har passerat genom Mullsjö folkhögskolas dörrar. Toftgårds vision om att kunna erbjuda utbildning i god miljö och fin gemenskap lever vidare. Folkhögskolan var och är en oerhört viktig plats, där bildning och kunskap växer i mötet med andra människor.

En 75-åring behöver såklart bli ompysslad på sin stora högtidsdag. Dagen till ära anordnades en riktig fixardag. Det har skrapats, målats, räfsats, planterats, sorterats och inventerats. Självklart firades även 75-åringen med tårta, tal och hissade flaggor.

Tack alla för ett härligt engagemang och ett stort GRATTIS till vår fantastiska folkhögskola!